Stora krukor

Tittade runt lite på internet imorse efter stora krukor. Hittade en självbevattnande kruka för 150 kr på IKEA och en för 25 kr på Nordic Grow. Tänkte att det var lite väl dyrt och kommer behöva åtminstone tre stycken inför sommaren. Även om det senare alternativet var billigt tillkommer även frakt, vilket jag får fundera på vid ett senare tillfälle.

Var senare på eftermiddagen inne på Överskottsbolaget vid Fridhemsplan och fick syn på 10-litershinkar och fick en idé. Om man gör hål i bottnen på dem och ställer en bricka under behöver en stor kruka inte bli så dyr. Sagt och gjort! Jag köpte endast en hink idag för att se om det fungerar, kostade trots allt bara 14 kr, bricka hade jag hemma. Fungerade väldigt bra och det blir att köpa ett par till sådana och även att köpa ett par stycken runda brickor eller liknande att ställa under. Köpte även två 8-literspåsar med blomjord för att kunna stå mig ett tag till. Får bli att köpa hem lite större påsar snart, blir för dyrt annars. Nu är en av chiliplantorna från miniväxthuset planterade i hinken och redo för sommarens skörd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0