Skilsmässa

Eftersom jag idag var sjuk och inte hade något annat för mig bestämde jag mig för att göra något som stått i min "ska-göra"-bok ett tag, plantera om chiliplantorna. Dessa chiliplantor planterade jag direkt i den stora lerkrukan och upp kom två ståtliga chiliplantor. Jag har varit lite missnöjd med jorden eftersom den mer liknar lera med sten i än jord. Därför är det väldigt praktiskt att bara kunna springa ner till affären nedanför och köpa 8 liter blomjord.



Tycker alltid det känns så jobbigt att plantera om växter eftersom de alltid ser så ledsna ut efteråt, men jag hoppas att de blir glada igen, trots skilsmässan. Har gett dem lite näring idag också, så de kan inte lipa alltför länge.



Är tydligen fler än jag i mitt hem som gillar chiliplantor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0