Julklappar, julen 08

På julafton fick jag två prylar av min bror som jag kunde använda i min hobby. Den första var små pärlor som man lade i vatten och lät dem svälla i ett par timmar. Det blev då stora gelébollar som man kunde använda som jord. Jag tänkte då att jag skulle plantera en av mina två avokadoplantor i den på försök och tog då den minsta. Det gick inte riktigt så bra, men jag hade inte förväntat mig något storartat. Dessa kinesiska gelébollar ligger nu ovanpå den vanliga jorden hos Aloe veran.





Den andra julklappen var en solros på en metallpinne som man sticker ner i jorden. Man spelar sedan in ett meddelande, exempelvis "Vattna mig!". Detta meddelande spelas sedan upp då växten är i behov av vatten. En kul present, men den verkar inte fungera så bra i min hårda jord där Chilin är planterad. Hur mycket jag än vattnar, slutar den inte att var 25:e sekund spela upp detta meddelande. Ganska störande efter ett tag, men en bra idé.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0