Nya växter

Idag är det nästan en vecka sedan jag skaffade mina två lysrör, en dyr affär som resulterat i att resten av månaden blir lite knaper. Kanske jag får hjälpa mor att vattna hennes orkidéer för en slant. Tycker det har fungerat bra med lampan, trots att den hänger i gardinstången vilket jag var lite skeptisk till i början eftersom det verkade lite väl klent. Men än så länge har den inte ramlat ner, förhoppningsvis aldrig.

Fotade idag min habanero (Capsicum chinense) som börjat titta upp. Fröna jag har använt kommer från en torkad habanero. Än så länge är den längsta stjälken bara ett par centimeter, men det ska nog ta sig under den nya växtlampan. Jag har även planterat avocado (Persea americana), vilket är lite som ett pilotprojekt. Antingen håller det eller så brister det.



Bilden är lite oskarp, men man ser i alla fall någorlunda. Har tittat upp cirka 6 stjälkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0