Äntligen!

Äntligen händer det något på växtfronten för mig. Jag har idag varit på Bauhaus och köpt belysning till växtern!
Kalkylen som jag gjorde tidigare stämde, men jag hade inte tänkt på diverse omkostnader som tillkom. Förutom de två lysrör och armaturen var jag tvungen att köpa:

2 meter kedja
2 muttrar och 2 skruvar för montering av kedjan i armaturen
Förlängningssladd



Allt som allt gick det på 377 kr, inte så farligt tycker jag. Men jag fick lite problem vid monteringen, jag hade nämligen tänkt sätta upp två krokar i taket som jag sedan skulle fästa kedjan med armaturen i. Tyvärr visade det sig att vi inte hade några krokar hemma och inte heller någon borrmaskin för den delen. Jag kom då på att man kunde montera kedjorna i gardinstången, vilket verkar fungera bra eftersom den inte väger alltför mycket. Nu är det bara att låta ljuset och växterna göra sitt, ska bli spännande att se hur resultatet blir.



Orkidéerna står nu i vardagsrummet under växtlampan, istället för i mitt rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0